Doğumun Başladığını Nasıl Anlarım?

Doğumun başladığını gösteren 3 önemli işaret vardır.

• Sancı
  • Suyun gelmesi
  • Kanama (nişan) olması

Doğum Sancısı

Öncelikle gebelik ve doğum konusunda doğru kaynaklardan yeterli ve düzgün bilgi sahibi olmalıyız. Aklınıza takılan ve sizi endişelendiren her konuya eş, dost ve arkadaşlarınızın doğum hikayelerini dinleyerek değil doktorunuzla konuşarak açıklık getirin.Gerçek doğum sancıları ritmikdir, kuvvetlidir ve istirahatle, masajla yada pozisyonel olarak geçmez, artıp azalmaz. Belli aralıklarla gelir ve en az 15-20 saniye sürer. Bu ağrılarla bebek rahimden aşağıya doğru itilir ve buda rahim ağzında açılma ve yumuşamaya sebep olur. Sancılar başladığında baba adayları eşinizin yanında iseniz dakika tutarak sancıların hangi sıklıkta geldiğini ve ne kadar sürdüğünü takip ediniz. Sancılar düzenli ve kuvvetli ise (5 dakikada bir gelmeli ve en az 45 daniye sürmeli) doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.İlk doğum için ortalama sancı çekme süresi 14-18 saat’tir. Bu nedenle öncelikle hastaneye gitme konusunda panik yapmayın ve sakin olun. Bazı gebelerin sancıları düzenli bir hal almayabilir. Eğer böyleyse ama kuvvetli ağrı hissediyorsanız doktorunuzla görüşünüz.

Ağrılarınızın kuvvetlenmesini beklerken suyunuz gelmedi ise ılık duş alabilir, ağır ağır dolaşabilirsiniz.

Doğum Sancısı

Suyun Gelmesi

Bebeğin içinde bulunduğu su kesesi rahmin kasılma ve gerilmelerine bağlı olarak yırtılabilir ve bebeği saran amniyon mayi boşalabilir. Boşalan suyun miktarı bebeğin doğum kanalına yerleşmesine ve aşağı basmasına bağlı olarak farklı olabilir. Bazen amniyon mayi hiçbir kasılma ve ağrı yokken de boşalabilir. Hangi durumda olursa olsun su gelmesi acil durumdur. Ağrınız olsun olmasın su gelmesi varsa hemen doktorunuzla görüşmeli veya hemen hastaneye başvurmalısınız. Çünkü yırtılan yerden bebeğe mikrop gitmesi ve enfeksiyon kapma durumu olduğundan kese açıldıktan en geç 24 saat içinde bebek doğmalıdır.

Kanama (Nişan) Gelmesi

Rahimdeki kasılmaların etkisi ile rahim ağzını kapayan tıkaçın vajinadan gelmesidir. Bu tıkaç rahmi ve bebeği enfeksiyonlardan korur. Sümüksü ve kanlıdır. Bu genellikle, doğum sancılarından önce ya da doğumun ilk evresinde görülmekle beraber, doğumdan iki üç gün öncede görülebilir. Bu durumda bebek hareketleri iyi ise, düzenli ağrıların başlamasına ya da su gelmesine kadar beklenebilir.